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Dies ist der Big Boy in Cheyenne Wyoming im September 2008.
Even in retirement, Old Number 4004 remains an imposing sight. The world's largest steam locomotive, this powerful coal-fired engine was designed to pull a 3600-ton train over steep grades between Cheyenne, WY and Ogden, Utah. The 4004 is one of the eight remaining Big Boys on display throughout the country
Dies ist die Lok beim Golden Spike in Utah, ebenfalls 2008.
Golden Spike National Historic Site ist eine Gedenkstätte unter der Verwaltung des National Park Service im Norden des US-Bundesstaates Utah am Rand des Großen Salzsees nahe Salt Lake City. Er erinnert an einen Meilenstein in der Geschichte der Eisenbahn in Nordamerika – die Vollendung der ersten transkontinentalen Eisenbahnverbindung am 10. Mai 1869.
Diese CN # 6015 Mountain-Klasse U-1-A 4-8-2 Dampflokomotive fand ich 2009 in Canada
Mikado 5468, P-2K, 2-8-2 im Museum Revelstoke
The Museum houses the beautifully restored CPR locomotive #5468. Built in 1948 for the Revelstoke Division, the Mikado P-2k 2-8-2 is an awesome representation of the Big Steam Era. This is one of the larger steam engines ever used on CPR lines.
OSL 1068, eine 100 Jahre alte Dampflok 2-8-0, 2008 in Heber Valley, Utah
In Wyoming fand ich 2008 auch noch dieses Schmuckstück
Union Pacific T-57 class 4-6-0 #1242 is known as "Old Sadie" and is the oldest intact locomotive to ever have run in Wyoming. It was built in 1890.
Im Eisenbahnmuseum Fillmore zu sehen.
Herbst 2005 vor einer Käsefabrik in Garibaldi, Oregon.
Herbst 2005, eine Cable-Car in San Francisco.
So sieht es vor dem Bahnhof in Kingston, Canada, aus (Oktober 2002).
Diese Lok fand ich 2002 in Canada auf dem Wege von Kingston nach Toronto (Oktober 2002)
Diese Lok zieht noch Züge für Touristen in den Adirondacks in den USA Oktober 2002).
2003 fand ich diese Lok auf den Zuckerrohrfeldern auf Kuba.
Ostern 2004 in den Filmstudios von Tucson, Arizona.
Im August 2004 in San Diego, California.