RE: Bahnen in den USA: Santa Fe

#1 von Running.Wolf , 08.01.2013 17:35

Moin

ich war mal wieder unterwegs.
Es zog mich 2012 nach Santa Fe, da ich unterwegs ellenlange Züge in Mehrfachtraktion mit Loks von Santa Fe gesehen hatte.

Welch eine Ernüchterung.

Bild entfernt (keine Rechte)

Das Schönste war der Bahnhof.

Ansonsten ....


Bild entfernt (keine Rechte)

... gab es einen abgestellten Zug und diesen ...

Bild entfernt (keine Rechte)

... Nahverkehrszug nach Albuquerque. Das wars..


Gruss Wolfgang

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RE: Bahnen in den USA: Santa Fe

#2 von rhb651 , 08.01.2013 17:58

Hallo Wolfgang,

der Nahverkehrszug sind ulkig aus.
Was ist denn das für eine Diesellok? Hersteller?


Viele Grüße,
Achim
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RE: Bahnen in den USA: Santa Fe

#3 von Running.Wolf , 08.01.2013 18:05

Hallo Achim

hier steht noch mehr:

http://en.wikipedia.org/wiki/MPI_MP36PH-3C

http://en.wikipedia.org/wiki/New_Mexico_..._ExpressRolling stock


The Rail Runner power includes nine Motive Power MPI MP36PH-3C diesel-electric locomotives that operate on diesel fuel. The use of biodiesel fuel is under investigation.[30] Passenger cars include thirteen Bombardier BiLevel Coaches and nine Bombardier BiLevel Cab cars. Coach cars have a seating capacity of 151 passengers while cab cars have a seating capacity of 141 passengers,[31] with each type of car having standing room for an additional 60. Rail Runner trains operate in a push-pull configuration, with the locomotive always facing south. When not in use, the vehicles are stored in a railyard in Downtown Albuquerque, located across the main rail line from the Alvarado Transportation Center.

The AAR reporting mark for the Rail Runner Express is NMRX. Locomotives have three-digit road numbers beginning with the numeral 1 (e.g., 101). Coaches have four-digit road numbers beginning with the numeral 1 (e.g., 1001). Cab cars have four-digit road numbers beginning with 11 (e.g., 1101). Restrooms and water fountains are available in the cab cars. Bicycle and wheelchair locks are on the first level of all coaches.

The livery of the New Mexico Rail Runner depicts a stylistic roadrunner on the locomotive and trailing tailfeathers on the coaches. The door closing tones resemble the signature “Beep-Beep” of the Warner Bros. Road Runner cartoon character.


Gruss Wolfgang

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RE: Bahnen in den USA: Santa Fe

#4 von Murrrphy , 08.01.2013 18:09

Zitat von rhb651
Was ist denn das für eine Diesellok? Hersteller?


EMD GP7u ( eine umgebaute GP7 mit abgesenkter Frontpartie, damit man auch Frontfenster im Führerstand hat ) Oder meinst Du dieses silberne NMRX-Teil?


Viele Grüße
Achim



 
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RE: Bahnen in den USA: Santa Fe

#5 von rhb651 , 08.01.2013 18:17

Hallo Wolfgang,

bei dem Bild auf der Webseite, wo auch eine Lok von GO Transit abgebildet ist, ist sie mir doch bekannter vorgekommen.
http://de.wikipedia.org/wiki/MPI_MPXpress


Viele Grüße,
Achim
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RE: Bahnen in den USA: Santa Fe

#6 von rhb651 , 08.01.2013 18:23

Zitat von Murrrphy

Zitat von rhb651
Was ist denn das für eine Diesellok? Hersteller?


EMD GP7u ( eine umgebaute GP7 mit abgesenkter Frontpartie, damit man auch Frontfenster im Führerstand hat ) Oder meinst Du dieses silberne NMRX-Teil?




Wolfgang hat schon die richtige Info gegeben.


Viele Grüße,
Achim
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