RE: [loksound] ESU: Manual Notching - public BETA test ...

#1 von Jens Wulf ( gelöscht ) , 12.03.2006 12:00

Im oeffentlich zugaenglichen Messagearchive der loksound yahoo-group gefunden (http://groups.yahoo.com/group/loksound/message/1081):

Zitat von juergen_lindner_esu (Thu 3/9/2006 12:58 PM)
Dear all,

today, I have uploaded several files in the yahoo files area. As
promised some weeks ago, ESU thought of how to implement the manual
notching into our decoders. Now, we have found a solution that we
want to share with the LokSound community.
I know that a lot of ideas of how to implement this were discussed,
but the solution we have now gives most of the functions you wanted
while we maintain the internal software structure of our decoders.
However, as we don't know if the customer - you ! - like our
solution, it is a great honor for me to invite you to test our
solution first:
You can download a BETA firmware for the LokSound decoder and a test
project file and play around. Please see the readme file for details
first. I hope I have written the text clear enough so that no
questions will come up...

These files are available on the yahoo loksound group only!

I understand that a lot of readers of this list are very familiar
with our decoders and ESU is really interested in listening to the
comments of our customers regarding our implementation of manual
notching.

So, for today, I hope for a lot of response from your side and I want
to thank you for using our products...


Best regards

Juergen Lindner







Yahoo! Groups Links

<*> To visit your group on the web, go to:
http://groups.yahoo.com/group/loksound/

<*> To unsubscribe from this group, send an email to:
loksound-unsubscribe@yahoogroups.com

<*> Your use of Yahoo! Groups is subject to:
http://docs.yahoo.com/info/terms/



Es ging um das Problem das bei US Dieseln der "Notch" sprich "Run 1" bis "Run 8" der Motorlast und nicht der Geschwindigkeit entspricht, d.h. z.B. ein schwerer Zug wird eine Steigung hinaufkriechen mit voller Motorlast, und abwaerts wird (fast) nur noch die Ventilatoren der dynamischen Bremsen (Luefter der Bremswiderstaende) zu hoeren sein.

So, jetzt zu meiner Frage: Ich bisher QSI benutzt, aber das hoert sich recht interessant an. Nur habe ich weder Lokprogrammer noch einen LS 3.5 decoder, funktioniert das jetzt wenigstens auf Beta-Level (sprich es reicht mir erstmal wenn es ansatzweise funktioniert)

Da LS 3.5 auch bei PCM benutzt wird (statt QSI bei BLI, Atlas, Lionel-H0, LL Proto2000, ...), dann waeren dann auch deren Modelle interessant fuer mich (wenn es denn geht, in ein paar Monaten)
Wagt es jemand mit LS 3.5 und Lokprogrammer das mal auszuprobieren?


Uebrigens hatte ich mal eine M BR05 neben einer PCM Reading T1 und BLI PRR J1. Ach Du meine Guete ... sowohl die T1 mit LS 3.5 als auch die J1 mit QSI war meilenweits besser in der Soundqualitaet (meiner Meinung, als auch die des BR05 Eigentuemers ) Naja, die BR05 ist ja ein etwas aelteres Design ... (BR10?)



Jens Wulf

RE: [loksound] ESU: Manual Notching - public BETA test ...

#2 von Jens Wulf ( gelöscht ) , 15.03.2006 14:00

hat sich erledigt, ein Modellbahnkollege aus Australien hat die Beta ausprobiert und ein demo movie in den files der yahoo group abgelegt. Scheint zu funktionieren! (Diese Datei ist aber nur fuer Mitglieder dieser yahoo Gruppe erreichbar)

Zitat

Hello,

This email message is a notification to let you know that
a file has been uploaded to the Files area of the loksound
group.

File : /Movie 44 notch test.wmv
Uploaded by : johnpsilchip
Description : Video of use of 'manual notching' beta test

You can access this file at the URL:
http://groups.yahoo.com/group/loksound/f...otch%20test.wmv

To learn more about file sharing for your group, please visit:
http://help.yahoo.com/help/us/groups/files

Regards,

johnpsilchip



Jens Wulf

   


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